The Dig(TM)


The Dig Development Team
Project Leader, Sean Clark
Lead Artist, Bill Tiller
Lead Programmer, Gary Brubaker
Supervising Animator, Sean Turner



Δε ξέρω αν σας άρεσε το Full Throttle αλλά εμένα με είχε ξετρελάνει. Ήταν και αυτό ανάμεσα στα καλύτερα adventure της χρονιάς. Η Lucas Arts λοιπόν ίσως μια απο τις πιο πετυxημένες εταιρίες τόσο σε κινηματογραφικές επιτυχίες όσο και σε παιχνίδια για υπολογιστές επανέρχεται στο προσκύνιο με το καινούριο της adventure που μαζί με άλλα θα διεκδηκήσει το τίτλο του καλύτερου. Πρόκειται για το The Dig ένα space adventure που αναμένεται και στην Ελλάδα γύρω στα Χριστούγεννα. Γι' αυτό πριν καν εμφανιστεί στα μαγαζιά της Στουρνάρη και για να μη ρωτάτε αν αξίζει και αν είναι καλό διαβάστε το παρακάτω review σε πανελλήνια πρώτη (!! χεχε).

Το παιχνίδι είναι μια συνεργασία διάφορων δημιουργών. Έτσι το "σενάριο" είναι απο πραγματική ιστορία επιστημονικής φαντασίας του Orson Scott Card που έχει κερδίσει τα βραβεία Hugo and Nebula για τις επιστημονικής φαντασίας ιστορίες του. Όμως αν σκεφτήτε ότι στην δημιουργία του πέρνει μέρος ο Steven Spielberg, τα εφέ είναι φτιαγμένα απο την Industrial Light & Magic και όταν επιτέλους πέσει και στα δικά σας χέρια ... θα συμφωνήσετε μαζί μου οτι πρόκειται για τη πιο δραματική και ενδιαφέρουσα ιστορία που παίξατε ποτέ σε adventure.

Η υπόθεση έχει ως εξής. Εσείς είστε ο Commander Boston Low ένας βετράνος της Nasa που μαζί με τον γεωλόγο Ludger Brink, και την δημοσιογράφο Maggie Robbins έχετε μια απλή αποστολή ρουτίνας. Η αποστολή σας είναι να βάλετε σε σωστή τροχιά ένα αστεροιδή που βρίσκεται σε ασταθή τροχιά γύρω απο τη γή... Δυστυχώς όμως και εξαιτίας της εξέλιξης των πραγμάτων δε θα καταφέρετε να δείτε τη βράβευση που θα σας περίμενε στη Γή για την επιτυχημένη αποστολή σας και αυτό γιατί ο αστεροιδής θα μετατραπεί σε ένα εχθρικό διαστημόπλοιο και η όλη ομάδα θα μεταφερθεί σε έναν παράξενο και πολύ επικίνδυνο πλανήτη που μοιάζει ακατοίκιτος. Όμως εκεί μετά απο μελέτες και πειράματα αρχίζουν και οι διάφορες παραισθήσεις .. η ομάδα σου μαθαίνει για τους προηγούμενους κατοίκους του πλανήτη. Πρόκειται για κάποια όντα που είχαν ανακαλύψει την αθανασία και τώρα ζούν σαν φαντάσματα ... Αυτοί οι πρώην κάτοικοι θέλουν κάτι απελπισμένα απο την ομάδα σου .. αυτός είναι και ο μόνος τρόπος να γυρίσετε στη Γη.

Όπως καταλαβαίνετε το παιχνίδι είναι εφοδιασμένο με τις απόψεις του Spielberg τις οποίες ο Sean Clark επικεφαλής της ομάδας δημιουργίας του The Dig έλαβε σοβαρά υπόψη του τόσο στη πλοκή όσο και στο gameplay (!!) Έτσι δημιούργησε τελικά μια ιστορία με αρκετά καλό σενάριο και κάποιο βαθύτερο νόημα για τους λάτρεις του είδους. Ο ίδιος ο Sean Clark δήλωσε ότι ήταν απο τις καλύτερες εμπειρίες του το να πάρει ιδέες απο τον Spielberg και να δημιουργήσει ένα παιχνίδι. Οι διάλογοι δημιουργήθηκαν και με τη συνεργασία του Scott Card. Δε ξέρω αν έχετε διαβάσει κανένα βιβλίο του αλλά είναι όλα καταπληκτικά και το ταλέντο του φαίνεται έντονα μέσα στο παιχνίδι. Τεχνολογικά τώρα, οι ομάδες της LucasArts και της Industrial Light & Magic συνδίασαν τις γνώσεις τους και την εξέλιξη για να φτιάξουν καταπληκτικά special effects για το παιχνίδι. Και άμα ακούτε effects, Lucas arts και Ι.L&M τότε να είστε σίγουροι για τη ποιότητα του αποτελέσματος. Τα effects είναι επικεντρομένα στο πως διάφοροι αστεροιδείς, πλανήτες και εξωγήινα σκάφη κινούνται στο διάστημα. Χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές morphing, πρισματικά εφφέ, lens flares και warping.

Όσο για τα γραφικά, είναι τα περισσότερα 3-D με πανέμορφα πλανητικά backgrounds, αρκετά ρεαλιστικούς χαρακτήρες και πραγματικά εξωγήινα φαινόμενα Η όλη αυτή αίσθηση σε συνδιαδμό με το soundtrack που αν σας αρέσει ο Wagner θα το αγαπήσετε πολύ, αντικατοπτρίζουν τη μυστηριώδη, εξωγήινη ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Να φανταστείτε οτι το The Dig κυκλοφορεί στο εξωτερικό ταυτόχρονα σε Cd-Rom adventure, νουβέλλα από την Warner Bros και ένα Cd soundtrack από την Polygram (!!). Μακάρι η τριπλή κυκλοφορία αυτή να συνεχίσει και στην Ελλάδα .. αν αγαπάτε το διάστημα και τα adventure πραγματικά θα ξετρελαθήτε.

Μαυρίκης Μανώλης (Corrupted@hol.gr)